Rejestry ewidencje archiwa
Na podstawie przepisów ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz ustawy z dnia 4 marca 2010 o infrastrukturze informacji przestrzennej Główny Geodeta Kraju prowadzi następujące ewidencje i rejestry:
- Państwowy rejestr podstawowych osnów geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
- Państwowy rejestr granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju,
- Bazę zobrazowań lotniczych i satelitarnych oraz ortofotomapy i numerycznego modelu terenu,
- Ewidencję zbiorów i usług danych przestrzennych objętych infrastrukturą informacji przestrzennej,
- Bazę obiektów ogólnogeograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:250 000 i mniejszych, w tym kartograficznych opracowań numerycznego modelu rzeźby terenu.
- Bazę zobrazowań lotniczych i satelitarnych oraz ortofotomapy i numerycznego modelu terenu,
- Państwowy Rejestr Nazw Geograficznych.
W strukturze Biura Obsługi Urzędu funkcjonuje archiwum zakładowe Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii gromadzące dokumentację wytworzoną w Urzędzie od chwili jego powstania, tj. od dnia 1.01.1997 r.
W archiwum zakładowym GUGiK przechowuje się również przekazane w dniu 29.08.1997 r. przez Likwidatora Urzędu Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa, na podstawie decyzji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2.06.1997 r.:
- akta osobowe pracowników byłego Głównego Urzędu Pomiaru Kraju z lat 1949-1950,
- akta osobowe pracowników byłego Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii z lat 1950-1988,
- dokumentację płacową byłego Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii z lat 1973-1988,
- dokumentację płacową Zjednoczenia Przedsiębiorstw Geodezji i Kartografii „Geokart” z lat 1951-1952.
Zasady
udostępniania dokumentacji zawiera „Instrukcja w sprawie organizacji i
zakresu działania archiwum zakładowego Głównego Urzędu Geodezji i
Kartografii”, wprowadzona Zarządzeniem Głównego Geodety Kraju Nr 25 z
dnia 19.11.2013 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie instrukcji
kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt Głównego Urzędu
Geodezji i Kartografii.
Według niej:
- wypożyczenie dokumentacji na potrzeby służbowe poza siedzibę Urzędu może nastąpić wyłącznie za zgodą Dyrektora Generalnego Urzędu wydaną na piśmie na podstawie opinii dyrektora Biura Obsługi Urzędu,
- wypożyczanie dokumentacji z archiwum zakładowego odbywa się na podstawie karty udostępniania akt,
- korzystający z dokumentacji ponosi pełną odpowiedzialność za stan udostępnianej dokumentacji.